29 Eylül 2011 Perşembe

Gıda şikayetleri nereye ve nasıl yapılır?

Bu makalemizde sizlere, satın aldığınız bir gıda veya gıda ile temas eden maddenin nereye ve nasıl şikayet edilebileceği hakkında bilgiler vermeye çalışacağız.Daha önce sizlere, Gıda alışverişi yaparken ürün etiketinde nelere dikkat edilmeli? başlıklı makalemizle gıda etiketi hakkında bilgiler vermiştik. Söz konusu makalemizde bahsetmediğimiz bazı etiket bilgilerine bu makalemizde değineceğiz.

Satın aldığınız bir gıda maddesi veya gıda ile temas eden  madde hakkında ÅŸikayetleriniz Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından hemen deÄŸerlendirmeye alınmaktadır. Bakanlığın gıda ÅŸikayetleri için ALO 174 GIDA HATTI isimli bir web sitesi ve telefon servisi mevcut. 174 nolu telefonu türkiyenin heryerinden arayabilirsiniz. Åžikayetinizi bildirmeden önce yapmanız gerekenler var. Telefonda fazla zaman harcamamak (ve dolayısı ile görüşme ücretinden tasarruf etmek) için numarayı çevirmeden önce aÅŸağıda belirtilen bilgileri önceden not etmelisiniz. Çünkü bu bilgiler telefondaki görevli tarafından sizden istenecektir.
Şikayet konusu gıda veya gıda ile temas eden maddenin (gıda paketleri, poşetleri, su şişeleri vs.) faturasını ve etiketini kontrol etmelisiniz. Öncelikle bu ürünü hangi satış yerinden (Market, bakkal, toplu tüketim yeri (lokanta, kafe vs.)) aldıysanız ünvan ve adres bilgilerini not etmeniz gerekir. Bu bilgiler satış yerinin yerinde denetimi için gerekli olacaktır. Çünkü Gıdanın satın alındığı yerdeki İl veya İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü gıda kontrollörleri (gıda denetçileri) tarafından, öncelikle gıdayı satın aldığınız yer denetlenecek, söz konusu gıdanın muhafaza şartları satış yerinde denetlenecektir. Gerektiğinde şikayete konu üründen numune alınarak analizleri yaptırılır. Şikayete gıda ürünü, satın alınan ildeki bir gıda işletmesinde üretilmiyorsa endişelenmeyin. Gerekirse üreticinin bulunduğu ile kadar gerekli yazışmalar yapılarak üretici de denetlenecek, tarafınıza yapılan iş ve işlemler hakkında bilgi verilecektir.
Gıda kontrolörlerinin (gıda denetçileri) şikayet ettiğiniz ürünü bulabilmeleri için, ürünün etiketindeki bazı bilgileri telefondaki görevliye doğru ve eksiksiz olarak vermeniz gerekmektedir. Etiketteki bu bilgiler şunlardır:
-Gıda maddesinin markası ile birlikte tanımı (örneğin X markalı yoğurt (yarım yağlı ya da tam yağlı bilgiler varsa de belirtilmelidir)),
-Üretici firmanın ünvanı ve adresi,
-Üretim izni tarih ve sayısı veya gıda sicili tarih veya sayısı veya ithalat kontrol belgesi tarih ve sayısı (ayrıntılı bilgi için Gıda alışverişi yaparken ürün etiketinde nelere dikkat edilmeli? başlıklı makalemizi okuyunuz),
-Parti/seri numarası (aynı zaman ve aynı hammaddeden üretilen ürünlere parti denir ve her üretilen partiye bir seri numarası verilir. Bu numaraya bakılarak ÅŸikayete konu ürünün ne zaman, hangi hatta ve hangi hammaddelerden üretildiÄŸi gibi  bilgileri edinilir. EÄŸer bir üründe problem varsa, muhtemelen aynı parti numarasına ait diÄŸer ürünlerde de problem vardır. Bu yüzden ÅŸikayetçi olduÄŸunuz ürünün parti/seri numarasını doÄŸru vermelisiniz)
-Son Kullanma tarihi, var ise üretim tarihi
 
 
Åžikayetiniz veritabanına kaydedildikten sonra, tarafınıza ÅŸikayetinize ait baÅŸvuru numarası verilecektir. Bu baÅŸvuru numarasını bir yere kaydedin. Åžikayetiniz 15 gün içerisinde incelenerek cevaplanacaktır. Åžikayetiniz ile ilgili yapılan iÅŸlemleri  http://www.alo174.gov.tr/ internet adresinden takip edebilirsiniz. Söz konusu web adresinde, altta BAÅžVURU SORGUSU ‘na tıklayıp, açılan penceredeki ilgili alanlara baÅŸvuru numaranız ve kimlik numaranızı yazarak gelen cevabı öğrenebilirsiniz  (iÅŸlemler 15 gün kadar sürmektedir). Kimlik bilgileriniz gizli tutulmaktadır.
Dilerseniz ÅŸikayetinizi alo174@tarim.gov.tr email adresine de yapabilirsiniz.
Şikayetsiz, sağlıklı ve huzurlu günler dileriz.

SİZE DAHA İYİ HİZMET VEREBİLMEK İÇİN www.gidadanismanim.net ADRESİNE TAŞINDIK. YENİ SİTEMİZE BEKLERİZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder